Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009

Νέα Οδός Α.Ε. (ΠΑΘΕ) - Διόδια στο Εθνικό Δίκτυο

Αθήνα, 29-9-2009

Η Νέα Οδός Α.Ε. ανακοινώνει τη λειτουργία του νέου συστήματος διοδίων τελών στο τμήμα της Εθνικής Οδού Αθήνας - Λαμίας!

Όσοι από εμάς ταξιδεύουμε συχνά πυκνά το έχουμε άλλωστε διαπιστώσει στην τσέπη μας...

Διόδια πια:


στο πήγαινε και στο έλα!

μετωπικοί σταθμοί διοδίων:

αφιδνών, θηβών, τραγάνας

πλευρικοί σταθμοί διοδίων:

καπανδρίτι, μαλακάσα, οινόφυτα, θήβα και τραγάνα!

Με τα έσοδα θα αναβαθμιστεί το Εθνικό Δίκτυο...άσε δε που θα ολοκληρώσουν και την Ιονία Οδό! Πω, πω... πρόοδος λέμε.

Οι αντιδράσεις πολλές, φαντάζομαι θα έχετε ήδη ενημερωθεί από τα Μ.Μ.Ε.

Πολλές και οι καταλήψεις των διοδίων από αγανακτισμένους πολίτες που πρέπει πια να πληρώνουν χαράτσι για να πάνε απ' το ένα χωριό στο άλλο.

Χτες προσεγγίζοντας τα διόδια Αφιδνών διαπίστωσα ότι όλα τα ταμεία είχαν βανδαλιστεί (χαχα), εικαστική παρέμβαση θα το ονόμαζα, με σπρέυ. Μην πληρώνεις - διόδια τέλος κ.λ.π.

Αποφάσισα λοιπόν ότι δε θα πληρώσω...

Δεν επιθυμώ να πληρώσω, λέω. Η ταμίας, συνηθισμένη μάλλον μου δηλώνει ότι θα με γράψει η κάμερα και θα περάσει ως παράβαση. ΟΚ, λέω και η μπάρα σηκώνεται.

Διόδια Θηβών, τα καινούργια, τα μικρά. Τα ίδια λέω. Μου λέει πείτε μου όνομα και πινακίδα, μου κόβει απόδειξη οφειλής και η μπάρα σηκώνεται για άλλη μια φορά.

--Λοιπόν το οδηγώ και σε σκέφτομαι ή το οδηγώ και μιλάω στο τηλέφωνο είχε για μένα χθες την εξής συνέπεια: περνάω την έξοδο για κάστρο, φτάνω Μαλαισίνα και αναγκαστικά στα διόδια Τραγάνας για να κάνω αναστροφή--

Διόδια Τραγάνας, τα ίδια λέω για τρίτη φορά... η ταμίας φωνάζει τον υπεύθυνο. Με βάζει να γράψω τα στοιχεία μου, να δηλώσω ότι δεν επιθυμώ την πληρωμή των διοδίων ενυπόγραφα, μου κόβει απόδειξη οφειλής... και η μπάρα ανοίγει!!!

Αναστροφή διόδια Τραγάνας (hit me baby one more time). Κοπελιά λέω, αναστροφή κάνω. Ναι, μα... Ναι, δεν θέλω να πληρώσω και με έγραψε μόλις πριν 2 λεπτά η διπλανή σου. Η μπάρα ανοίγει!

Τα σχόλια και οι ερωτήσεις ευπρόσδεκτες και οι επιλογές πάντα δικές σας.

Αν πατήσετε τον τίτλο της ανάρτησης είναι το link του site της Νέας Οδού Α.Ε.

9 σχόλια:

  1. wraia exikonomises liga euro gia venzini parapanw...auto paei na pei oti tha kaneis poio polla taxidia...kai den tha skeutese exoda..vlepeis pou to paw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αντίδραση σε μια κατηγορία (από τις παν-πολλές) ληστείας που μας επιβάλλουν.
    εκτός από τη μετάδοση της συγκεκριμένης ιδέας, αξίζει και ένας γενικότερος συλλογισμός για το πως πρέπει μερικές φορές να αντιμετωπίζουμε κάποια πράγματα.
    Η δύναμη των πολλών είναι τεράστια. Χρειάζεται απλά οργάνωση και βούληση (που θα προέλθει από το συλλογισμό..). Χρειάζονται ηγέτες που θα εμπνεύσουν, θα καθοδηγούν και θα συντονίζουν.
    Οι ιδέες θα μεταδίδονται ταχύτατα και μαζικά και τα αποτελέσματα θα είναι ορατά και θετικά.
    φτάνει άλλο να ανεχόμαστε τους διάφορους κλέφτες, που για να βγάλουν τα κλεμμένα λένε έτσι απλά: βάλε κανένα διόδιο παραπάνω να πληρώσουν τα κορόιδα... βάλε κανέναν φόρο, άμεσο ή έμμεσο κτλ.
    ΥΓ: δεν είμαι κομμουνιστής, απλά βλέπω διάφορα και νομίζω δεν πάει άλλο πρέπει να τους σταματήσουμε, έστω και με τέτοια μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα παρακατω δημοσιευτηκαν απο συμπολιτη μας, μετα απο παρακληση ομαδας της πολης μου στο facebook.Μας κατατοπισε και ελπιζω να βοηθησει και τους υπολοιπους πολιτες της χωρας μας να ενημερωθουνε για καποια απο τα δικαιωματα μας.
    Τον ευχαριστω πολυ για την ερευνα και ενημερωση μας!
    ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΙΟΔΙΑ -- ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Χρήστου Σταμόπουλου
    .από Yin Zhen την Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010 στις 2:02 π.μ. .Δικαιούμαστε να μην πληρώνουμε Νομική προσέγγιση: Με τον νόμο 3555/2007 κυρώθηκε η αποικιακού χαρακτήρα σύμβαση της εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» με το ελληνικό Δημόσιο. Για τους χρήστες της ΠΑΘΕ ισχύει ο νόμος αυτός, αλλά φυσικά ισχύει και το Σύνταγμα της Ελλάδας. Με τον παραπάνω νόμο προβλέπεται ότι η «παραχωρησιούχος» εταιρεία μπορεί να απαιτήσει απ’ τον χρήστη που δεν πλήρωσε την καταβολή του 20πλάσιου του αντιτίμου σαν ΑΣΤΙΚΗ ποινή, με κάποιες προϋποθέσεις και διαδικασίες, ζητώντας εντέλει την έκδοση διαταγής πληρωμής.Η διάταξη όμως αυτή είναι αντισυνταγματική, αφενός γιατί δεν παρέχει στον πολίτη το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης και αφετέρου γιατί παρέχει στο προσωπικό της «παραχωρησιούχου» ιδιωτικής εταιρείας αρμοδιότητες δημοσίου υπαλλήλου (παράβαση άρθρων 20 και 103 αντίστοιχα του Συντάγματος).Συγχρόνως ο ίδιος ο νόμος (3555/07) ορίζει ότι το Δημόσιο (Αστυνομία, Τροχαία, Δ.Ο.Υ.) δεν έχει καμιά ανάμειξη στη διαδικασία επιδίωξης είσπραξης του αντιτίμου και της αστικής ποινής. Πρόκειται δηλαδή για μια ιδιωτική οικονομική διαφορά μεταξύ χρήστη και του ιδιώτη ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.Για όλους τους παραπάνω λόγους πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι εάν ο «Παραχωρησιούχος» προσπαθήσει μέσω διαταγής πληρωμής να εισπράξει πρόστιμα απ’ τους πολίτες που αρνούνται να πληρώσουν διόδια, τα Δικαστήρια, που θα προσφύγουν αυτοί, θα τους δικαιώσουν και η εταιρεία θα έχει γενικότερα προβλήματα σχετικά με τη νομιμότητα της Σύμβασής της (που μπάζει από παντού). Σε κάθε περίπτωση η άρνησή μας να πληρώνουμε διόδια και το ανέβασμα της μπάρας για να περάσουμε δεν συνιστά κανένα ποινικό αδίκημα. Ούτε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχουμε. Γι’ αυτό και η Τροχαία δεν επεμβαίνει.Η μπάρα των ιδιωτικών εταιρειών στα διόδια αντιστρατεύεται και παραβιάζει την ελευθερία και δη την ελευθερία μετακίνησής μας στους εθνικούς δρόμους, που προστατεύεται απόλυτα για όσους βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια. Το δικαίωμα αυτό, ως μερικότερο δικαίωμα του δικαιώματος για ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου, αφορά Έλληνες πολίτες και αλλοδαπούς που βρίσκονται στη χώρα μας και προστατεύεται «απόλυτα» από το άρθρο 7 του Συντάγματος.- ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ- ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΑΣ, και- ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ!(Ούτε δίνουμε το ονοματεπώνυμό μας ή παραλαμβάνουμε οποιοδήποτε χαρτί απ’ τους ανθρώπους των ιδιωτικών εταιρειών). ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ! Υ.Γ. Τις δυνατότητες και τα δικαιώματά μας αυτά δεν πρόκειται να τα πληροφορηθούμε από τα μεγάλα αθηναϊκά ΜΜΕ, γιατί οι ιδιοκτήτες τους είναι και οι εργολάβοι των χρυσοφόρων έργων (π.χ. Μπόμπολας κ.λ.π.).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ :

    Κλικ για Νομοθεσία - Συμβάσεις Παραχώρησης

    ΓΙΑΤΙ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ Η ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

    ΓΙΑΤΙ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ Η ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ Επιθυμία και επιδίωξη όλων είναι η πλήρης κατάργηση των διοδίων, αλλά μέχρι να επιτευχθεί είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε τις διατάξεις που ισχύουν σήμερα.



    Για τους χρήστες της ΠΑΘΕ ισχύει ο νόμος 3555/2007 (που κύρωσε την σύμβαση της εταιρίας ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. με το ελληνικό Δημόσιο). Για τους κατοίκους των περιοχών όπου λειτουργούν διόδια, ισχύει ο νόμος 2539/1997, που τους απαλλάσσει από την υποχρέωση καταβολής διοδίων και φυσικά για όλους ισχύει το Σύνταγμα της Ελλάδας. Ειδικότερα, ο νόμος 3555/2007 ΦΕΚ 81 Α, προβλέπει: - Άρθρο 24.2.2: ισχύει η αρχή καθορισμού των διοδίων-τελών, ανάλογα με τη διανυόμενη από το χρήστη απόσταση. - Άρθρο 24.1.3: ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να μεριμνήσει για την σταδιακή εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος. - Άρθρο 18.2.2: μέσα σε 20 μήνες, ήτοι μέχρι τις 26/12/2008, θα έπρεπε να είχανολοκληρωθεί όλα τα έργα και εγκαταστάσεις στο τμήμα της Εθνικής Οδού Μεταμόρφωση-Σχηματάρι (εκτός από τον Α/Κ Βαρυμπόμπης). - Άρθρο 18.2.3: μέσα σε 32 μήνες, ήτοι μέχρι τις 26/12/2009, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα και εγκαταστάσεις στο τμήμα της Εθνικής Οδού Μεταμόρφωση-Αγ.Κωνσταντίνος, δηλαδή ΚΑΙ το πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα που αναφέρεται στο άρθρο 24.2.5. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η δυνατότητα που δόθηκε στον Παραχωρησιούχο να τοποθετήσει μετωπικά διόδια στις Αφίδνες και να εισπράττει Διόδια για όλο το τμήμα των 51χλμ., από Μεταμόρφωση έως Σχηματάρι, ανεξάρτητα από την διανυόμενη απόσταση, εκτός από το ότι έχει νομικά κενά που θα αναφερθούν στη συνέχεια, ήταν και εντελώς προσωρινού χαρακτήρα, μέχρι δηλαδή να εκπνεύσουν οι τμηματικές προθεσμίες του άρθρου 18. Επομένως, η λειτουργία των διοδίων με τον σημερινό τρόπο είναι εντελώς αυθαίρετη και παράνομη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 2η ΣΥΝΕΧΕΙΑ :
    ΝΟΜΙΚΑ ΚΕΝΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3555/2007 1. Τα διόδια στο τμήμα των 51χλμ., της ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση έως Σχηματάρι, που έχει κατασκευαστεί από χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δεν έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα για τους χρήστες, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος τους (65% έως 90%) προορίζεται για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, στο Δυτικό τμήμα της χώρας και έτσι παραβιάζονται τα Άρθρα 4.2 και 4.5 του Συντάγματος, που ορίζουν ότι: «οι Έλληνες έχουν ίσες υποχρεώσεις και συνεισφέρουν στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους». 2. Η επιβολή διοδίων που αντιστοιχούν σε χρήση 51χλμ. σε όσους εισέρχονται/εξέρχονται από ενδιάμεσους κόμβους, μεταξύ των οποίων μεσολαβεί ο σταθμός διοδίων των Αφιδνών, είναι αντίθετη με τα άρθρα 24.2.2, 24.1.3 & 24.2.5 του νόμου 3555/2007, καθώς και με το άρθρο 25 του Συντάγματος, γιατί συνιστά καταχρηστική άσκηση δικαιώματος και δεν σέβεται την αρχή της αναλογικότητας (π.χ. για τα 6χλμ. από Αφίδνες μέχρι Αγ. Στέφανο, καλούμαστε να πληρώσουμε για χρήση 51χλμ.). ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ



    Στο άρθρο 24.1.5(2), εδάφια (i) και (ii), προβλέπεται ότι ο Παραχωρησιούχος μπορεί να απαιτήσει από το χρήστη που δεν πλήρωσε, την καταβολή του 20πλάσιου του αντιτίμου σαν αστική ποινή με τις ακόλουθες προϋποθέσεις και διαδικασίες: α) Πρέπει να έχει πάρει άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για να εγκαταστήσει και να χρησιμοποιεί κάμερες. β) Να στείλει στο αρμόδιο Υπουργείο την φωτογραφία των πινακίδων με σημείωση του χρόνου διέλευσης. Το υπουργείο πρέπει μέσα σε 5 ημέρες να του παρέχει τα στοιχεία του κατόχου του οχήματος. Στη συνέχεια, ο Παραχωρησιούχος μπορεί να ζητήσει την έκδοση διαταγής πληρωμής, εφ΄όσον περάσουν 15 ημέρες και ο χρήστης δεν έχει πληρώσει.



    Η διάταξη όμως αυτή του άρθρου 24.1.5 είναι αντισυνταγματική γιατί: α) δεν παρέχει στον πολίτη το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης (άρθρο 20.2), και β) γιατί παρέχει στο προσωπικό του Παραχωρησιούχου (ο οποίος μπορεί να προσλαμβάνει οποιονδήποτε, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα και με ανεξέλεγκτα προσόντα και ιδιότητες) αρμοδιότητες δημοσίου υπαλλήλου (άρθρο 103.1 του Συντάγματος).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 3η ΣΥΝΕΧΕΙΑ:
    Στο ίδιο άρθρο, ρητά αναφέρεται ότι το Δημόσιο (Αστυνομία, Τροχαία και Δ.Ο.Υ.) δεν έχει καμία ανάμειξη στη διαδικασία επιδίωξης είσπραξης του αντιτίμου και της αστικής ποινής, πρόκειται δηλαδή για μια οικονομική διαφορά μεταξύ του ιδιώτη χρήστη και του ιδιώτη ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.



    Για όλους τους παραπάνω λόγους, είναι σχεδόν βέβαιο ότι εάν ο Παραχωρησιούχος προσπαθήσει μέσω διαταγής πληρωμής να εισπράξει πρόστιμα από τους πολίτες που αρνούνται να πληρώσουν διόδια, τα Δικαστήρια όπου αυτοί θα προσφύγουν, θα τους δικαιώσουν και η εταιρεία θα έχει γενικότερα προβλήματα σχετικά με τη νομιμότητα της Σύμβασής της.



    Εκτός όμως από την παράνομη, αυθαίρετη και καταχρηστική απαίτηση καταβολής Διοδίων, η μη συμμόρφωση του Παραχωρησιούχου με τις συμβατικές του υποχρεώσεις και η αδιαφορία του Δημοσίου, έχουν προκαλέσει προβλήματα οδικής ασφάλειας στον επικίνδυνο και ημιτελή παράπλευρο δρόμο (παράδρομο) από τον Άγιο Στέφανο μέχρι τη Μαλακάσα διότι: α) Για να αποφύγουν τα διόδια των Αφιδνών, σχεδόν όλα τα φορτηγά διεθνών μεταφορών, κινούνται στον παράδρομο, ο οποίος πλέον είναι γεμάτος λακκούβες και εξογκώματα. Αυτό συμβαίνει διότι οι προδιαγραφές του δεν αφορούν βαριά κυκλοφορία, δεν έχει διαχωριστική λωρίδα, αλλά ούτε και κατάλληλη σήμανση, με αποτέλεσμα συνεχή πρόκληση ατυχημάτων και πολύ μεγάλη ταλαιπωρία. Ο παράδρομος, αντί να εξυπηρετεί τους κατοίκους και την τοπική κυκλοφορία, έχει αποκτήσει κίνηση επιπέδων εθνικής οδού. β) Από τη δεξιά πλευρά του παράδρομου (με φορά κίνησης προς Αθήνα), αυτός παραμένει ημιτελής, αφού διακόπτεται στη Μαλακάσα (από τη Σφενδάλη έως τις Αφίδνες), στις Αφίδνες (από την ιδιοκτησία του κ. Παπαρούνη), αλλά και στον Αγ. Στέφανο (από το στρατόπεδο της 651ΑΒΥΠ).



    Εμείς οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι των περιοχών, από τις Αφίδνες μέχρι τον Ωρωπό, δεν υποκύπτουμε στο εκβιαστικό δίλημμα του τύπου “να πληρώνουμε το παράνομο χαράτσι ή να διακινδυνεύουμε τη ζωή μας στον άθλιο και ημιτελή παράδρομο”.



    Αποφασίσαμε ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ, να μη δίνουμε το ονοματεπώνυμό μας και αρνούμαστε να παραλάβουμε οποιοδήποτε χαρτί, ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΕΝΟΙ το ΔΙΚΑΙΟ ΤΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ :
    Σε κάθε περίπτωση, εάν ο υπάλληλος επιμένει και δεν ανοίγει τη μπάρα,
    αφού έχει κρατήσει τα στοιχεία της πινακίδας μας, μπορούμε να τον
    μηνύσουμε για παράνομη κατακράτηση, βάσει του Άρθρου 325 του Ποινικού
    Κώδικα.

    Ελπιζω να σας βοηθησε η ενημερωση του κυριου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΚΑΙ ΣΥΝΟΨΙΖΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

    Σε ποιά διόδια πληρώνω και σε ποιά δεν πληρώνω;
    Πληρώνουμε μόνο στα δημόσια διόδια.
    Τα μόνα δημόσια διόδια είναι των Μαλγάρων (Θεσσαλονίκη), του Ακτίου (Πρέβεζα) και του Πολύμυλου (Κοζάνη).
    Δεν πληρώνουμε σε όλα τα διόδια που έχουν παραχωρηθεί...... σε ιδιώτες. (Έχουν παραχωρηθεί όλοι οι σταθμοί διοδίων εκτός των δημόσιων σταθμών).

    Αν δεν πληρώσω στα δημόσια διόδια τι γίνεται;
    Στα δημόσια διόδια μπορεί να γίνει βεβαίωση προστίμου και είσπραξη από την εφορία.

    Μπορεί να μου επιβληθεί πρόστιμο μέσω εφορίας επειδή δεν πλήρωσα σε ιδιωτικά διόδια;
    Όχι, δεν μπορούν οι ιδιώτες να εισπράξουν από την εφορία. Βάση των συμβάσεων που έχουν υπογράψει με το δημόσιο δεν μπορούν να απαιτήσουν καμία ανάμιξη του δημοσίου στη διαδικασία βεβαίωσης άρνησης πληρωμής και είσπραξης των διοδίων.

    Μπορεί να με σταματήσει η αστυνομία επειδή δεν πλήρωσα στα διόδια;
    Όχι. Μιλώντας για το συγκεκριμένο θέμα στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υπεύθυνος του γραφείου τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας Παναγιώτης Παπαπετρόπουλος ξεκαθάρισε: "Δεν είναι θέμα της αστυνομίας, από τη στιγμή που δεν εμπίπτει σε παράβαση στον ΚΟΚ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή